//I Wish...

Bonjour!
Hey ! Good days to you!


Welcome to my Doodie World. You've stuck in my unprivate diary. Be nice here or i call My Superman to kill you!

Status : I'm happy to be with you, Love

Kem Bina Insan :)
Assalamualaikum, holla fellas. mish me? yeahh. me mish you you and you more more and more bebehh :* terharu? ohh mekasih. sahiyangg hampa sangat'sangat. haha. aum aum. *gedik secara tiba'tiba* okengg bebeh, hampa nak itew cerita pasai apa? hah? pasai kem? ok tunggu sat itew nak cerita. 
teng trenggg teng tengg!

..............
...........
........
.....
...
..
.

mai'mai masuk dekat sikit, itew nak cerita kat awok'awok nie, dengaq ok. pasang telinga, jangan menyembang, jangan tidoq. luku pala satgi :3 ohh okay'okay sorry'sorry tak merapu dah :3

Bismillahirrahmanirrahim , in the name of Allah, the most gracious and the most merciful.
today i wanna share somethin' . bout the camp. haha gedik k gedik duk speaking. bi lintang pukang wei. ish'ish. okengg, hampa taw dak dak dak, kem tu boleh tahan beshnya :3 tapi semuanya mengenai ajaran Islam yg sebetul'betulnya lah. Alhamdulillah, sikit'sikit aku dapat berubah, cecei macam akak fesi tu cakap la, kita kena berubah secara perlahan'lahan, bukannya mendadak. hmm, tapi niatnya kena betul lah :) haha. enjoy ja kem kali ni, tapi besa lha, yg tak tahannya tu malam muhasabah diri la. k nasib cek tak teriak okengg. sebab memang jadi adat, dengaq cerita pasai ibu bapa apa semua tu, pastu teriakkk, tapi tetap takdak perubahan. just teriak utk malam tu ja, ken? better tak payah wei, buad rugi ayaq mata hampa ja. kalau teriak dan insaf seinsaf'insafnya takpa lah. bukannya nak kata aku ni takdak perasaan, ada, tapi kalau setakat teriak, tapi perangai tetap sama ja nak buad apa? dapat apa? tak dapat apa pun. k aku pun TERkeluaq ayaq mata gak, tapi bukan tang ibu bapa tu. aku just sebak gila'gila time kak fesi tu cerita pasai pengorbanan Rasulullah S.A.W. sumpah sebak gila'gila. kita tak penah nak ingat Nabi, tapi Baginda selalu ingat kita dan terlampau sayangkan kita. kita tak sedaq suma tuh. yg tau cuma nak cari hiburan di dunia ja. bila tnya apa pengorbanan Nabi Muhammad? kita diam. taktau apa! bila tanya nama penyanyi dan lagu apa yg didendangkan, kita tau pulak!? kita duk merasa bangga hat menatang tuh ja, bila tnya berapa tahun Rasulullah S.A.W berhijrah dari Mekah ke Madinah? bunyi cengkerik! sekoq pun taktau jawab. termasuklah aku sendiri T^T k sudah, takmau ceramah tang nie, nak cerita pasai lain tapi keluaq topik lain. takpa kan? :')

k, first tu rasa memang tak selesa gila'gila pi kem macam ni. macam'macam aku pikiaq, yg lagi parahnya, aku lampu merah. sumpah tak selesa! tapi Alhamdulillah lha sebab aku dapat rumah sendiri, aku anak angkat mak aku kay :D okeng, ni tentatif kami semasa kat sana.

25/4/12
pagi tuh pi sekolah macam besa, belajaq nonenonenone, hahaha :D syiok gila belajaq acc hari tuh. okeoke stop'stop :D pastu dalam pukul 12.50 p.m kami kena turun bawah, makan apa semua. then dalam pukul 1.30 p.m pi daftar and sembahyang kat surau siap'siap. kami duk kat luaq jah, tunggu depa habis sembahyang pa suma, p dewan balik, bas smpai dalam pukul 2.10 p.m camtu lahh. then perempuan trip pertama, naik bas kolej pertanian ouw. hehe. even aku duk dekat tu ja aku tak penah lagi la naik bas tu :3 then sampai la dewan felda bukit tangga. ouhh eksitednya!! haha. pala! macam tak penah duk pi :P sampai'sampai sana, kena tunggu budak laki pulak, bas pi hambik depa. dalam pukul 3 lebih tu depa sampai, then start apa suma tuh, makan, sembahyang asar. k itew dapat usha dia, haha. dia ngan twin dia lalu kot tu. auw auw :'D syiok ka dapat usha ex sendiri? T.T hmmm, sabo jelahh. okengg, then kami ada la encik sorg ni, dia bersama kami petang tu, menyanyi apa semua gedik'gedik apa semua. then kami dibahagikan kumpulan utk tidoq kat umah ibu bapa angkat. haihh sedihnya tetiba aku ngan Wani takdak group. erhh. then pi habaq balik lah kat cikgu. yeay! aku dapat tarik geng aku sendiri, Syada ngan Dinie. haha! syiok habaq hang! then dalam pukul 7.30 p.m kami pi masjid, bawak barang'barang apa semua sekali, bagi dekat ibu bapa angkat suruh bawak balik rumah, aeh kalau tau camni aku tak bawak pon tkpa beg besaq tuh T.T malam tu kat masjid lepas depa habeh solat Maghrib, kami ada aktiviti sikit, sikit ja. haha :D ouh lupa nak habaq, imam masjid yg azan tuh, ayah mr.A. hewhew :'D ayah dia kendalikan kami sat ja :D yg bagi tazkirah tu org lain pulak :/ haihh' okengg, dalam pukul 11 lebih tu lepas makan malam kami dibenarkan balik rumah ibu bapa angkat. hewhew. itew balik online ohh. kahkah :P




itew makan dulooo :D

26/4/12
aku kunci jam pukul 4 a.m tapi bangun pukul 4.45 a.m ohsem k! pastuh mula lha kalut'kalut mangkit mandi, dah lha cikgu suruh pi masjid pukul 5.30 a.m. then lepaih mandi apa suma, pulun gerak Syada pulak, tengok jam dah pukul 5.10 a.m. haihh' kawan tu mandi bukan main lama lagi O.O alang'alang tuh aku gerak Dinie suruh bangun mandi kat toilet satu lagi. aku dah bersiap apa semua depa baru duk kalut pakai baju. HAHA. dan lagi duk tidoq, mengantuk punya pasai. jaga'jaga depa pulak yg gerak aku T.T tengok'tengok jam dah pukul 5.45 a.m. kalut gerak kak aku suh hantaq pulak ah. sampai sana dekat pukul 6 dah, ingatka kami paling lewat dah, then dalam pukul 6.30 a.m geng Hanie and Amira baru mai. haha lagi awesome! untung lha kami sambung tidoq sampai tak ingat dunia, yg depa nuh duk sembahyang. pagi tuh pak dia jadi imam lagi x) takpa dengaq suara pak pun kira aci lahh. haha :D pagi tu riadah, macam'macam kami belajaq. yg tak beshnya dalam pukul berapa entah, ada game yg berupa modul camtu lah, kak fesi bagi group. syiok gila sebab aku ngan twin aku, Syada, tak terpisah ;3 kami satu group yeah. kena buad pembentangan and macam'macam lah. skip k. okeng malam tu ada bacaan Yasiin. kali ni Ustaz Man, ayah mr.A tu kendalikan kami, dia bagi tazkirah and bacaan Yasiin. dan macam besa, time depa duk baca Yasiin tu, aku, Na, Syada and Zetty tidoq mampuih dah. letih terokk . haha sedaq'sedaq hujan lebat, semua jemaah yg pi masjid tuh keluaq pakat balik habeh dah. malu gila oi. dah la kami tidoq sampai tak sedaq natang pa, jaga'jaga orang tua penuh. tobat malu oi =..= then okay, akusengaja bawak sapu tangan, tau dah satgi nak teriak'teriak apa semua. pastu bermula la sesi muhasabah diri. macam biasa, kena tengking, kena marah. k sabiaq :D habeh apa semua tu lega gila, pi makan pulak. haha. perot tong wei. tapi yg tak beshnya malam tu kena tidoq kat masjid, takleh balik rumah. yg Syada ngan K.yong duk cerita hantu apa entah. aku tak dengaq dah haih. tidoq mampuih. letih gila :3




pikca nih time hari last :3

27/4/12
okengg, hari last. sedih okayy. sumpah rasa macam tkmau berpisah ja :/ takmau jauh dari kawan'kawan :( pagi tuh bangun dalam pukul 4 lebih'lebih camtu lah. asai dalam kertas tentatif tu Qiamullail start pukul 4.30 a.m. tapi haha :D dah ada yang baru bangun. so start pukul 5 lebih camtu lahh. kami ni saja bangun awai. besiap apa semua dah. cikgu bagi lampu hijau, tidoq balik, tumpang hat laen tuh masuk masjid, buad Qiamullail. hmm, tapi rasa rugi jugak sebab bukannya senang nak buad Qiamullail ni. kat rumah lagi la payah. tapi nak buad macam mana, dah Allah tak mengizinkan, so sambung tidoq balik sampai pukul 6.30 a.m, cikgu KT mai gerak suruh bangun :3 then bangun makan apa semua, riadah lagi. kali ni main game. ouchh besh sangat'sangat :3 sebenaqnya kalau ikotkan kem tuh habeh pukul 4.30 p.m nih, tapi disebabkan apa entah, so habeh tengahari lha :/ sebelum habeh tu, kami ada aktiviti bergotong - royong. kena susun dewan majlis tu. ada majlis penutupan, semua group dapat hadiah. ouh lupa nak bagitau, nama group kami, Srikandi al-Amin okayy :) sedapkan? tengok lha idea sapa, itew dengan Amira la :3 kami dapat terbaik Sahsiah. haha. terbaik lha sangatkenn :p sebelum mulanya majlis tu, kami pakat keluaq hbeh. untung lha aku bawak egogos mai masjid. HAHA,. tumpang tadak buad apa'apa time tuh kami pakat pi meronda lha, tunggu apa lagi. aku dengan twin aku naik egogos leww. Eqah naik ngan k.yong. Dayah dengan Azila. then Eqah ngan K.yong pi umah Jie. aku and da geng pi meronda sakan lahh
:) haha. macam tak penah masuk Bukit Tangga ja wei :3 then perkara yg paling benci, tetiba time tu jugak lha aku tersempak dengan mr.A, hmmm. dah lha hampir'hampir nak langgaq dia, tobat malu wei. tu lha aku qalek duk mesej, sampai tak peqasan yg motor aku pi tengah jalan O.O malu wei tobat malu kat mr.A. perh bertentang mata kot. hmmmmmm. dia tak senyum aku pun dak la, nak senyum buad apa!!! orang tak sudi!! :'(

okayyy panjang dak entri kali ni? letih ouh nak taip semua nie. penat gila, sakit bahu and tengkok ni. semata'mata nak kongsi dengan hampa. kecewa lha kalau hampa tak baca hasil tangan aku ni :'/ btw, aku nak tinggalkan hampa dengan gambaq'gambaq kami semasa gotong - royong pagi tadi. tengok nah? hihi. kbye Assalamualaikum :*








Semoga ukhwah persahabatan kita bersama dapat berkekalan sehingga ke akhir hayat :)


Older Post | Newer Post